Decàleg del superdirector d’oficina

1/ El superdirector està plenament convençut que, sense ell, l’oficina s’ensorra. La resta de personal és totalment prescindible, més enllà de la seva vàlua i experiència professional.

2/ Tots els departaments de l’oficina (a excepció de la direcció, clar) funcionen sols.  El fet que els treballadors els hi dediquin moltes hores i esforços és purament anecdòtic.

3/ El superdirector mantindrà una entrevista amb cada un dels membres del seu equip per conèixer les seves capacitats, experiència i preferències personals.  Un cop recollides totes les dades, cada treballador serà assignat al lloc de treball menys coincident a les seves característiques.  Mal que li pesi, com que el superdirector no és infal·lible, a vegades podrà equivocar-se i enviar a algú a un lloc de treball on es senti realitzat.

4/ El personal que destaqui per realitzar massa bé les seves tasques o tenir massa iniciativa, serà immediatament traslladat a un altre departament. En el cas que reincideixi en tan lesiva actitud per a la reputació del superdirector, serà enviat a un altre centre de treball.

5/ El superdirector denegarà sistemàticament totes les hores de formació laboral als seus treballadors. Ell, no obstant, realitzarà totes les que pugui i en l’informe anual que presenta als superiors no utilitzarà la frase “El director s’ha format X hores” sinó “El total del personal s’ha format X hores” (que seran totes les seves, clar).

6/ Malgrat no haver intervingut per res en la seva elaboració, el superdirector figurarà com a coautor de tots els treballs i informes que els membres del seu equip redactin i enviïn a la seu central.

7/ En el cas de ponències a convencions, a la propaganda figurarà sempre ell com el ponent principal encara que la conferència la realitzi un altre membre del seu equip.  Si finalment, per circumstàncies, l’hagués d’efectuar ell, al desconèixer el tema objecte de la xerrada, es limitarà a repetir el discurs d’inauguració de l’oficina que tant d’èxit va tenir fa vint anys entre els manaies d’antuvi.

8/ El superdirector, sempre que pugui, acararà les estadístiques de rendiment de l’oficina (facturació, hores treballades…) amb les dels demés centres de treball de l’empresa. Si les xifres resulten inferiors a les de les altres seus, les modificarà cap amunt al·legant errades en el comptatge.

9/ El superdirector procurarà acompanyar-se d’un sotsdirector eficaç que li tregui les castanyes del foc en totes aquelles situacions que exigeixin responsabilitat i presa de decisions.  Defensarà a capa i espasa aquesta figura, assegurant que és bàsica pel bon funcionament de l’oficina, sense adonar-se de la contradicció inherent entre aquesta afirmació i el punt 1 de l’actual decàleg.

10/ Aquest fet és altament improbable, però si alguna vegada hi haguessin crítiques cap a la seva il·lustre persona, com a mètode per a emmudir-les procurarà enfrontar els empleats entre sí, inventant farses o promovent la gelosia professional entre ells. Quan més enfeinats estiguin barallant-se, menys pendents estaran de les carències de la direcció.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s