Enviat per: Jordi | 13 gener, 2016

La proporció del fracàs

desert-5

Em vaig dividir en tres.  En una vida, vivia feliç a ciutat amb dona i fills.  En una altra, nedava contracorrent però mai arribava a donar la puntada de peu definitiva que calia per girar cua.  En la que ara està a punt de finir, estic amb un desert de sorra als ulls i un sol al davant, entre miratges que em fan creure en reflexos difuminats i pous inexistents.  Aquest sóc jo, ara, Abdul Al-Khazim, marabut de la tribu dels Janzhim del nord, i aquí estic, assegut aquí vora la cova amb espurnes titil·lants al voltant.  Transcric els meus darrers vestigis de vida perquè quedi constància de qui no he estat i del que no he viscut, engrunes per tastar que tenen destí, dos destins.  El meu túmul jau a les afores del poble, preparat des de fa molts anys, i d’aquí molt poc donaré sentit a la pedra vella i als mots críptics que un artista desconegut va estampar-hi a sobre.  Per a mi?  No, per salvaguardar l’honor de tot un poble i qui sap si el de tota una nació d’homes del desert.  L’aigua és el bé més preuat, ho sé, sempre ho han dit els savis, però és ara que entenc la veritable lliçó.  L’oasi només apareix quan els ulls del viatger estan preparats per a veure’l.  Naturalment.  Per això hi ha paratges només destinats per a uns quants escollits, on tothom hi va però només uns pocs els troben.  En qualsevol cas, ara res de tot això importa.  Quan desaparegui el meu darrer alè, fixeu-vos-hi bé, qui sap, potser trobeu dins ell bons auguris pels vostres fills.  Que les fulles de palmera cloguin la funció, doncs; que les plomes de gall dindi acariciïn el rostre d’aquell qui, a hores d’ara, segueix sense creure’s res del que li dicten els ulls.  Que els grans de sorra minúsculs acabin de caure i tapin el sot.  Per ara, he acabat aquí, però continuaré.

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

