Enviat per: Jordi | 11 Setembre, 2015

El gat pentinat

Tot és igual, cada dia el mateix.

Cada dia el mateix, tot és igual.

Encara que canviï l’ordre, tot segueix sent refotudament igual.

RUTINA és un mot provinent del francès routine, que ve de route, és a dir, de camí.

Camí cap a on?  Sempre cap al mateix lloc, entenc, perquè si no, no tindria sentit la paraula.  Així doncs, rutina vol dir fer cada dia el mateix camí.  I què puc fer si el camí de demà serà el mateix que el d’avui i jo no vull que ho sigui?  Anem a pams.  Disposem, en aquest cas, de sis elements.  Sis lletres ben definides i inamovibles.  I si provo a canviar-les d’ordre tot jugant amb elles per tal d’obtenir un resultat diferent?  Podria obtenir RUTA.  Sona bé, interessant, promet aventures, però també camí; una altra vegada.  Res, no interessa, fora.  A veure, també tenim TRUÀ.  Està bé, dóna un aire canalla, ve a dir que pots fer el mateix camí cada dia però amb un actitud diferent que no comporta una malícia excessiva, ja m’està bé.  Ah, i també podem obtenir RUïNA, però aquesta no la vull!  Quants resultats!  Em diversifico massa!  Tan aviat puc pensar que sóc una ruïna, com un truà, com que tinc una ruta molt interessant per escometre!  No sé cap a on tirar,  ara estic pitjor que abans!  Déu meu!

I…

I a vegades tot és molt més senzill del què ens pensem.  A vegades n’hi ha prou amb un petit detall.  O un petit afegitó per a trencar-nos els esquemes i aprendre a veure les coses d’una altra manera, amb uns nous ulls, o amb una nova graduació de la vista, una diòptria que desconeixíem que teníem.  Perquè amb una nova lletra a l’equació tenim UNITARI.  O sigui, que sóc un amb les meves cabòries.  Ai, em temo que això vol dir que no hi ha escapatòria!

Deixa un comentari

Categories

