Enviat per: Jordi | 12 febrer, 2014

A contrapèl

El meu amor es pentina de biaix i du una llarga cabellera negra.  Amb una part recollida en una perfecta i fina trena, la resta del cabell li puja esquena amunt com una heura que anhelés tornar a casa o potser és que només es veu arrossegada per la pròpia natura i prou.  Quan ella no està contenta, ho dissimula prou bé i, davant qualsevol intent de conversa al voltant del tema per part d’algú altri —posem per cas un parent proper o un amic de confiança— ho negarà tot de cos i cap i serà capaç de pal·liar l’assumpte d’una manera tal que, un observador extern, per molt proper a ella que estigués i per molt que la conegués de, posem per cas, el jardí d’infància, no detectaria ni un sol gest de més, ni una sola torsió descontrolada dels músculs de la cara, ni una fesomia fora de lloc.  El pèl, li agrada dur-lo desendreçat, fet un manyoc els dies de molt de vent i una coca els dies que ha dormit poc.  Les puntes dels seus cabells aparenten ser, o així m’ho sembla, els caps de moltes agulles destinades a acabar clavades en un aguller determinat i els múltiples camins que resseguiran i per on et poden arrossegar i arrossegar —ho vulguis tu o no— esdevindran els viaranys més insospitats que mai hagis imaginat (i això és el que més m’agrada d’ella).  Però no és sobre una pell aliena que es clavaran (torno a les agulles) sinó sobre la part meva més maldestra, la que ara mateix m’obliga a afirmar que les línies que produeixo són com cabells despentinats que intento posar en ordre amb una pinta que un dia vaig perdre; la part que em porta, indefectiblement i de manera ineludible, a formular-me una, cabdal i irresoluble, qüestió: i ella, com és?

Anuncis

Responses

  1. Escrit inquietant, que crec que calla més del que diu, que no és poc, i que em tindrà una bona estona rumiant.

    Gràcies, Jordi

  2. Sí, tinc tendència a aquesta mena d’escriptura, a vegades no sé si em passo. Moltes gràcies, Oriol!


Deixa un comentari

Categories

