Enviat per: Jordi | 22 Abril, 2011

Solitari

No, si us plau, una altra vegada, no!  Ja torna a venir, una oca blanca de coll quilomètric, i ara ja sé el què passarà, el de sempre, vindrà a mi i m’arrencarà els ulls i llavors estaré cec (si és que no ho estic ja) i dependré dels altres per existir.  I moriré de nou, només per renéixer sense cap, sense seny i sense paraigües que m’aixoplugui d’aquesta maledicció!  No, si us plau!  Ho estic notant, les forces se me’n van, em cauen a terra, reboten i m’emboliquen en una boira rosa que, sí, és agradable, però també tramposa, perquè, ho se, m’enganyarà, em prendrà el pèl i tot el que tinc i la meva imatge desapareixerà, només per reaparèixer en els rostres dels altres: els seus ulls incrèduls, les seves boques obertes i mentideres i els seus fronts plens de mi.  I cada arruga un camí que mai faré.  I veig el meu passat, un camió que vol envestir-me i ho acabarà fent, i miro sense ulls i noto que tinc una brúixola a la mà.  I vull, desitjo, anhelo amb totes les meves forces que assenyali el nord, però no ho fa, m’enganya, es mou una mica (sé que ho fa per donar-me falses esperances), i sempre acaba assenyalant-me a mi.  A mi!  Quina ironia!  Si aviat ja no n’existirà res, de mi!  Em fondré un cop més dins la boira i torna a començar una altra volta.  I fins quan?  Ja tinc les mans fredes, puc notar-ho.  I si al menys m’estigués dessagnant, seria quelcom d’heroic.  Però ni això.  Veig núvols que m’embolcallen.  Sé que la veïna parla, m’arriba la veu del celobert, però no la puc escoltar.  Me’n vaig.  Fins quan?  No, si us plau, una altra vegada, no…

I Genís, un cop despert, va donar la volta al tauler i, després de rumiar-s’ho ben bé mitja hora, va realitzar un agosarat moviment d’atac amb el cavall que desprotegia el seu flanc dret, però no creia que ell fos tan bo com per adonar-se’n a la següent jugada.

No, si us plau, una altra vegada, no…

Deixa un comentari

Categories

